08 december 2016

Tomtarnas Rembrandt, Lars Carlsson, LC


Legenden och konstnären Lars Carlssons kärleksfulla bilder
Gå in på Arvika bibliotek å se hans bilder, som visas fram till jul.
Nu vill jag att Lars Carlssons bilder finns för allmänheten hela året om.
Vi i Arvika kommun äger 2000 bilder som speglar alla årstider. Jag har skrivit till kulturchefen och bett om en kopia av donationsbrevet som ordförande i kulturföreningen b.o.m.m har jag och fler med mig, en önskan om att Öjervik,Rottneros, Sunne, Arvika och Brunskog ska berätta historien om den store konstnären Tomtarnas Rembrandt,Lars Carlsson ,CL,Fingal och Marie. Konstnären som aldrig sålde en målning när han levde..men bilderna trycktes upp så han finns i hela norden å Amerika och nästan hela världen...Ett kärleksbudskap i en ond värld..något vi ska värna om. På 40-talet tog han över stafettpinnen efter Jenny Nyström..Svensk kulturhistoria i världsklass..han ska ha en tomtarnas ambasadör..som vårdar och visar bilderna och berättar..ett UNIKT konstnärs liv..finns mitt i Värmland..



Här i Öjervik, nästan vid Rottneros bodde Lars Carlsson tillsammans med sin livskamrat "Kalle"
Den legendariske tomtemålaren..Tomtarnas Rembrandt..

Stå upp för dig själv och dina behov. Då märker du samtidigt att du möts av respekt och dina krav synliggörs, först då känner du dig stark i...