09 oktober 2014

När jag målade Sagoväggen i Sunne

Helt underbart att mitt i ett samhälle måla en hel Sagovägg. Att varje dag möta dom som verkligen intresserade sig för vad som händer i byn. Mina bästa vänner blev renhållningen i Sunne. Med ett gapskratt var morgon när vi var och en drog i gång med renhållningen på varsitt håll var som att finnas till i paradiset. Uj, va många skrönor som växte fram.

Nu fick jag ett önskemål om att måla till någon som skall få målningen i present.
Kul o kreativ idé..Man blir glad av kreativitetens alla möjligheter. Tur att Konsum värmland fick en ny styrelse så att dom kan ta nya tag..jag blev rädd ett tag när det blåste som värst...Myromstomtar skall pryda Konsum värmlands jultårtor. Jag fick en förfrågan före turbulensen. Detta är en hjärtefråga för mig..småtomtarna behövs ute i den trista vardagen..

Stå upp för dig själv och dina behov. Då märker du samtidigt att du möts av respekt och dina krav synliggörs, först då känner du dig stark i...