23 september 2014

Kvarteret Elgen i Arvika

År 2010 målade jag en väggmålning i en klubblokal i Kvarteret Elgen i Arvika.

Nu fick jag en förfrågan om att fixa till skavankerna i sex trapphus.

Kvarteret ELGEN MED E blev en saga.

En cykel stog utanför dörren..jag målade den i trapphuset.
En underbar trädgård...jag målade olika träd och blommor o frukter.
Elgen med E..dyker upp lite här och där.
Någon har skilt sig o kommer med barn o katter o hundar.
Postiljonen kommer med brev..'
Kaffekokaren o tårtor o bullar...jag blev bjuden på kaffe i varje ingång.
Några hamnade på väggen..andra lånade ut stegen.
Kul var det..berättelsen växte fram..mellan kaffe o prating.









Stå upp för dig själv och dina behov. Då märker du samtidigt att du möts av respekt och dina krav synliggörs, först då känner du dig stark i...