24 januari 2014

Den 23 januari 2014

Detta brev sände jag till högsta ledningen i Värmlands Landsting. Den 23 januari 2014.

Godmiddag i vinterland.

Mitt konstnärsnamn är Marja i Myrom.
Mitt riktiga namn är Marja Hallstensson.

Värmlands minsta konstmuseum
Väststugan,Södra Fjöle
67195 Klässbol

Eftersom jag skall starta en studiecirkel i offentlig hanterande av
konst och utsmyckning, vill jag ha en ordentlig redovisning av Elsa Hallbäcks utbildning i inredning o konst.

Jag vill ha landstingets lag om vilken konst som skall inköpas.
Hur den ansvarige skall uppföra sig mot anstälda.
Vad som inte får finnas på väggarna.

Är hon ensamansvarig för alla landstingsväggar i värmland?
Vilka lokaler.
Är det även Ingesund o Universitetet?
Värmlands Museum o Värmlands Konstförening.

Om hennes sista konstinköp.
Summan hon har att hantera.
Hennes lön.
Klagomål.
Hur många bilder finns det i föråden?
Vilka Gallerier?

Har hon rätt att skada annans egegendom i landstingets lokaler.
Tex konst av äldre konstnärer..Knöppel,legendariska gåvor av Erling Ärlingsson..osv..Vackert stickade vantar till den legendariske läkaren Kjellgren. Allt sådant som kallas kulturarv.
Har Landstinget genom Elsa Hallbäck rätt att förinta allt som inte passar henne. T.ex kasta,måla över annan konst,andra bilder.
Hon, ni har målat över en stor väggmålning som heter Verklighet o Saga. Ingen dokumentation..av verket som skapades år 2000 i Arvika. Några personer räddade målningen, den ena i sista minuten. 

Hälsningar Marja

Stå upp för dig själv och dina behov. Då märker du samtidigt att du möts av respekt och dina krav synliggörs, först då känner du dig stark i...